Centralizirani digitalni potpis – rješenje je Signator

Objavljeno: 28. siječnja 2021. 12:36

Digitalna transformacija postaje sve važnija, zbog napretka tehnologije koja omogućuje tvrtkama da optimiziraju svoje procese i digitalizirajući brojne procese poboljšaju korisničko iskustvo. Dobar primjer za spomenuto je centalizirani potpis ili potpis na daljinu.

Da bi digitalni potpis bio pravno valjan, prethodno mora biti registriran pri uredu za izdavanje certifikata (Certificate Issuing Authority) kako bi se verificirao identitet prijavitelja za certifikat. Na isti način, kako bi digitalni potpis bio pravno valjan, certifikat mora izdati akreditirani ured za certificiranje (Accredited Certifying Authority).

Centralizirani elektronički potpis kojeg nudi Signator uključuje elektroničke certifikate koji se koriste unutar organizacije, kako bi se certifikatima moglo upravljati iz jednog kontroliranog i sigurnog repozitorija. U praksi, to znači da se elektronički certifikati generiraju i pohranjuju na poslužitelju, te da ih se može koristiti s bilo kojeg računala ili mobilnog uređaja. Centralizirani potpis posebno je dizajniran za interne korisnike unutar tvrtki koji imaju veliki broj dokumenata I potrebno ih je potpisati, te dopušta korištenje digitalnih certifikata s bilo kojeg uređaja.

Činjenica da je potpis osoban ne znači i da ga se može napraviti isključivo pojedinačnom uporabom hardverskog kriptografskog uređaja (tokena ili kartice s čipom). Postoje i druge sigurne procedure koje mogu garantirati autentičnost potpisnika i onog što je potpisano, a da pritom nije potrebno u džepu nositi uređaj koji može biti ukraden ili izgubljen. Da i ne spominjemo troškove novih uređaja i utjecaj na učinkovitost. Kako bi se problem riješio, postoje centralizirane platforme za potpise (hardverske i softverske) koje su integrirane na siguran način.

Privatni ključ njihovog vlastitog korporativnog certifikata, pohranjen je na HSM-u (Hardware Security Module) kojemu mogu pristupiti samo autorizirati korisnici. Ova vrsta platforma ne može se izgubiti, njome se lako upravlja i može se provjeriti, jer dopušta administatoru da vidi tko je što potpisao i kada je to učinio.

Vrste centraliziranih potpisa
– Kvalificirane certfikate izdaje kvalificirani ured za certfikate. U ovom slučaju, potpis je kvalificirani potpis.
– Ne-kvalificirane certifikate izdaje sama elektronička platforma za potpisivanje. U ovom je slučaju elektronički potpis napredni elektronički potpis.

Prednosti centraliziranog potpisa
– Centralizirana kontrola dozvola: možete ograničiti broj certifikata kojima korisnik može pristupiti, kao i broj stranica ili usluga na koje se mogu uključiti.
– Nadzor i sljedivost: centralizacija ključeva omogućuje vam da nadzirete vrijeme i mjesto, te dvofaktorsku autentifikaciju. Uz to, nudi zapis svih operacija provedenih elektroničkim certifikatima u organizaciji.
– Opozvani, istekli i uništeni certifikati: rješavanje tih pitanja je odgovorost organizacije, jer su certifikati centralizirani.

 Prednosti potpisa na daljinu
– Sloboda izbora uređaja: korisnici će uvijek imati pristup elektroničkim certifikatima bez obzira imaju li pristup elektroničkim certifikatima putem računala ili mobilnog uređaja.
– Manje gubitaka: izbjegavate gubitak certifikata pošto nisu pohranjeni na korisnikovom stroju.

Pitajte nas više o centraliziranom digitalnom potpisu!

 

Sva prava pridržana | ALFATEC Group 2019 | Politika privatnosti
Vrh
Kontakt