U post-pandemijskom svijetu, mladi dolaze u centar pažnje i preuzimaju vodstvo (Priča iz SAP-a)

Objavljeno: 1. kolovoza 2021. 15:29

Bezbrojni su načini na koje je moguće promijeniti svijet. Pokušajmo to izraziti brojkama – uzmite u obzir da na svijetu živi 1,2 milijarde ljudi u dobnoj skupini od 15 do 24 godine – a to je 1,2 milijarde mogućnosti za promjene!

Taj broj predstavlja mlade ljude koji su hrabri, znatiželjni, kreativni, fleksibilni, otvorenog uma i što je najvažnije, poduzetni. Neki ih nazivaju “Potencijalistima”. Ti pojedinci pokušavaju osnažiti sebe i druge kako bi rješavali svjetske probleme te nastoje maksimizirati svoj potencijal.

Ashoka ChangemakerXChange objavila je 15. lipnja studiju Possibilist, koju podržavaju SAP, Google.org i bečko Sveučilište za ekonomiju i poslovanje (Wirtschaftsuniversität Wien). Anketirajući tisuću društvenih poduzetnika koji predstavljaju 137 zemalja iz 16 vodećih svjetskih mreža društvenih inovacija za mlade, studija se usredotočila na jedinstvene potrebe i izazove pokretača promjena i kako organizacije podržavaju “Potencijaliste”.

Procjene Međunarodne organizacije rada (ILO) pokazuju da je zaposlenost mladih pala u 2020. za 8,7%, u usporedbi s 3,7% za odrasle, pri čemu je najizraženiji pad zabilježen u zemljama sa srednjim prihodom. Posljedice ovog poremećaja na rana iskustva mladih na tržištu rada mogle bi potrajati godinama.

Prema studiji Possibilist, 60%  ispitanika osjeća nedostatak osobne financijske sigurnosti, no 80% mladih smatra da je pandemija COVID-19 povećala njihovu želju za promjenoma u svijetu. Oko 58% pokretača promjena također je reklo da je pandemija povećala njihove kapacitete za donošenje promjena u svijetu. Neki od njih potpuno se posvećuju rješavanju najhitnijih pitanja našeg vremena. Birajući svrhu umjesto plaću, ti su “Potencijalisti” nezaustavljivi.

Pandemija je natjerala sve da pronađu nove načine rješavanja velikih ili malih izazova i naučila nas je sljedeće četiri stvari:

 – Osobna održivost je zajednička odgovornost
Osobna održivost jednaka je odgovornosti kada vodite tvrtku. Često je fokus na drugima, a ne na nama samima. Čelnici koji imaju društveni utjecaj ne stavljaju dovoljno naglaska na svoju osobnu dobrobit, zaboravljajući da to čine po cijenu zdravlja tvrtke. Ovdje nije riječ o osobi koja sama vodi tvrtku, nego o tome da su svi dio tvrtke.

– Namjera bez ulaganja je besmislena
Čak i kad postoji svijest i namjera, ono što je zaista potrebno su ulaganja, u smislu vremena, truda i resursa. Organizacije bi trebale ulagati u stalno zaposlenog psihologa, bez obzira imaju li posla s ranjivim zajednicama ili ne.

– Snaga unutarnjih pokretača promjena
Svaka organizacija trebala bi ulagati u unutarnje ili „rezidentne“ pokretače promjena koji mogu donijeti vitalnu svježu perspektivu i poštivati vrijeme, trud, priče i inspiraciju ljudi. Morala bi postojati obvezna politika za potporu pokretačima promjena.

– Prijeđite s organizacija utemeljenih na osnivače na organizacije usmjerene na svrhu
U prvim danima društvenog poduzetništva većina tvrtki bila je orijentirana na osnivače. Kada se to dogodi, osnivač više ne može raditi svoj posao jer sav njegov trud i energija odlaze na susrete s ljudima koji su podjednako ili inspirativniji od njega.

Svijetu će uvijek trebati više dobrih vijesti – znatiželje koja vodi do hrabrosti koja potom vodi do promjena.

SAP is committed to helping the world run better and improve people’s lives, with youth playing a critical role.

Sva prava pridržana | ALFATEC Group 2019 | Politika privatnosti
Vrh
Kontakt