Planet ispred profita – korištenje podataka u svrhu uvođenja trostrukog cilja (uz izvještaj Exasola)

Objavljeno: 30. siječnja 2022. 18:27

Poslovanje ima veliki utjecaj na okoliš, a mnogim je tvrtkama profit i dalje ispred dobrobiti planeta. Vlade se i dalje moraju fokusirati na politike vezane uz klimatske promjene, a tvrtke moraju postati obazrivije, ne zabravljajući na profit. Upravo je stoga ključan trostruki cilj.

Trostruki cilj
Moderne progresivne tvrtke danas koriste računovodstveni i održivi okvir trostrukog zaključka – koji uključuje profit, ljude i planet – a ne fokusira se isključivo na generiranje profita, što bi bio standardni cilj. Mnogima to i uspijeva, uz istodobno povećavanje profita.

Uzmimo Ikeu kao primjer. U 2016. godini tvrtka je prodala proizvode u vrijednosti većoj od 37 milijardi dolara, a uštedjela je milijun dolara pretvarajući reciklirani otpad u svoje proizvode. Postavili su si globalni cilj da prestanu stvarati otpad za odlagališta, a čak 98% materijala od kojih proizvode namještaj već dolazi iz obnovljivih izvora. To ima smisla ne samo iz perspektive održivosti, nego i zbog smanjenje troškova. Uz to, zbog toga je tvrtka privlačnija kupcima koji su fokusirani na održivost i klimatske promjene.

Facebook je implementirao brojne inicijative koje koriste program različitih dobavljača kako bi investirali u zajednicu. To se ne odnosi samo na „big tech“, jer su tvrtke širom svijeta počele i nastavile mjeriti trostruki cilj. Jasno, može se učiniti još mnogo toga, no sve više tvrtki nešto poduzima.

 

Ključni sastojak za osiguravanje uspjeha trostrukog cilja su točni podaci. Ako organizacije nemaju kompletnu i ažuriranu sliku o tome što se događa u svim njihovim odjelima, koncept trostrukog cilja neće uspjeti. Takvu je međusobnu povezanost teško postići. No, visoka razina analitičke zrelosti omogućit će tvrtkama ne samo da bolje izmjere svoje performanse, nego i da postižu bolje rezultate.

Inicijative ESG i CSR – reputacija je važna
Kako tvrtke sve više prihvaćaju inicijative ESG (Environment Social and Governance) i fokusiraju se na CSR (Corporate Social Responsibility), to sve više ima utjecaj na njihovu reputaciju i sposobnost povezivanja s kupcima. Više od pola (53%) donositelja CSR odluka osjeća da njihova mogućnost da pokažu napredak u smislu CSR i ESG inicijativa pomaže u stjecanju i zadržavanju vjernosti kupaca. I nisu u krivu. Polovina kupaca slaže se s tom tvrdnjom.

Pitanje je kako i odakle tvrtke mogu početi? Prema našim podacima, najbolji izvor podataka kojima bi kupci vjerovali po pitanju pozicije tvrtke u odnosu na klimatske promjene bila bi mjerna jedinica koji bi postavila vlada po kojoj bi se tvrtke međusobno mogle usporediti. Ostali elementi poput industrijskih mjernih jedinica i video zapisi poznatih aktivista koji spominju tvrtku također bi mogli poslužiti kao dokaz.

Ipak, za upravljanje takvim mjernim jedinicama ključni su – podaci!

Podaci, CSR i planet ispred profita
Na ključnom smo raskršću. Tvrtke, potrošači i vlade moraju zajednički raditi i računati jedni na druge po pitanju klimatskim promjena. I već vidimo neke naznake promjena.

Promjene počinju omogućavanjem pristupa podacima i platformama koje mogu pomoći tvrtkama da uistinu shvate svoj utjecaj na planet i da se informiraju o odlukama koje donose u odnosu na trostruki cilj. Prihvaćajući ovaj pristup i ulazeći u revoluciju podataka, vidjet ćemo kako sve više tvrtki koje dokazuju da osim što pričaju nešto i poduzimaju. I da njihove inicijative čine stvarnu razliku.

Pazite na planet! 

Sva prava pridržana | ALFATEC Group 2019 | Politika privatnosti
Vrh
Kontakt