Upravljanje online reputacijom – Vjerujte nam, potrebna vam je!

Objavljeno: 11. travnja 2022. 10:29

Prije samo desetak godina, teme poput odnosa s javnošću i upravljanja reputacijom djelovale su kao nešto što je potrebno velikim tvrtkama i poznatim ličnostima. Činilo se da mali brendovi ne moraju brinuti o tome. No, danas živimo u doba aktivne publike, u kojem ljudi bilo kad mogu izraziti mišljenje o brendovima i uslugama na nekoliko platformi.

71% potrošača počinje svoju kupovinu preko Googlea i stoga si nijedna tvrtka ne može priuštiti dojam da ne zaslužuje povjerenje. No, čak i uz najbolju uslugu, reputacija tvrtke će s vremena na vrijeme primiti poneki udarac. Na primjer, nezadovoljni kupac može poslati ogorčeni osvrt, a negativna medijska priča može se proširiti dalje od vaših očekivanja.

Tada uskače upravljanje online reputacijom. Ako aktivno upravljate vašom reputacijom, možete smanjiti negativne korisničke reakcije i održati svoju online prisutnost što je više moguće pozitivnom.

Što je upravljanje online reputacijom? Prema Sentioneu

Upravljanje online reputacijom (Online reputation management – ORM) je termin koji se koristi kako bi opisao sve akcije koje organizacija poduzima za praćenje, adresiranje, analiziranje i oblikovanje impresija kupaca na brend. Ključni element upravljanja online reputacijom je praćenje i reagiranje na spominjanje brenda u cijelom nizu digitalnih dodirnih točaka. Ovisno o tome što je baza industrije i kupaca, to se može odnositi na:
platforme društvenih medija
stranice za recenzije (i na Googleu i na platformama kao što su G2 i Capterra)
internetske stranice kao što su portali i blogovi
video zapise
praćenje u medijima
i ostalo

Praksa ORM-a sastoji se od tri ključne funkcije:

– Organizirajte svoje podatke
– Potaknite online angažman svojih kupaca
– Optimizirajte korisničko iskustvo

Po čemu se upravljanje reputacijom razlikuje od PR-a? Prema Adespressu

I odnosi s javnošću (PR) i online upravljanje reputacijom (ORM) imaju isti cilj: predstavljanje tvrtke u najboljem mogućem svjetlu. Glavna razlika između njih je u načinu na koji postižu cilj.

PR tvrtke rade eksterno, primjerice putem oglašavanja i koordiniranih medijskih promotivnih aktivnosti. Riječ je uglavnom o proaktivnim naporima kako bi se ojačao brend nasuprot minimiziranju napada na tvrtke (iako se PR tvrtke ponekad bave i kontrolom štete).

ORM je s druge strane najčešće reaktivan. Podrazumijeva traženje i reagiranje na potencijalno štetan sadržaj koji su objavili drugi ljude ili tvrtke.

Većina posla koji spada pod ORM odrađuju brendovi sami, a ne eksterne tvrtke.

5 strategija upravljanja online reputacijom koje možete koristiti:

Kontaktirajte nas za više detalja!

Sva prava pridržana | ALFATEC Group 2019 | Politika privatnosti
Vrh
Kontakt